Am fost impresionati de standul celor de la Lavazza, forma lui fiind inspirata dupa espressorul cu capsule EP 1800 Time. Acestia au expus aparatele si automatele de cafea cu capsule atat espresso point cat si lavazza blue. Capsula blue este folosita pe noile automate vending de la Necta precum: Opera, Canto Touc h si Astro P Antivandalism.
Prin utilizarea capsulei, Lavazza a revolutionat industria automatelor de cafea, oferind calitatea unui espresso ca la bar pe aceste automate destinate spatiilor publice.
Alaturi de standul Lavazza, standul celor de la Covim a fost deasemenea impunator. Acestia au prezentat aparatele si capsulele compatibile espresso point si noile capsule compatibile blue, denumite Opera.
Necta au prezentat noile automate din gama: noul Brio Up, Canto Touch, Opera si semiautomatele Krea si Karisma alaturi de Koro si Korinto, aparate destinate mediilor Horeca.
Cei de la Saeco au expus gamele sale destinate pentru vending si Horeca. Ca noutati acestia au expus automatele Saeco Atlante care dispun fie de doua tipuri de cafea boabe fie un grup cu capsule Lavazza blue si un grup cu boabe.
S-au putut distinge trei mari tendinte in vending.
Majoritatea producatorilor de automate au implementat noile tehnologii, monitoare de prezentare si reclame, dar si touchscreen-ul pentru comandarea produselor dorite. Ramane insa de vazut daca acestea vor putea fi utilizate in spatiile publice supuse conditiilor de vandalism.
De asemenea s-a putut observa tendinta de folosire a paharului de carton pe automate iar ca noutate, folosirea a doua tipuri de pahare de carton, de 7 oz si 8 oz. Pe aceasta idee au insistat mai ales producatorii germani Sielaff si Gerhardt care impresioneaza prin calitatea componentelor automatelor pe care le fabrica.
Expozitia a fost asaltata de producatori de aparate si capsule de cafea. Fiecare dintre ei au expus capsule compatibile cu renumitele sisteme Lavazza espresso point, blue si nespresso. Tendinta folosirii capsulelor de cafea in mediul casnic si la birou este mai mult decat clara.
La targ au participat de asemenea producatori mai mult pentru a-si consolida imaginea in randul consumatorilor si distribuitorilor fara insa a expune noutati.
Personal, participand pentru prima data la un astfel de eveniment, am ramas impresionat si totodata a fost o experienta benefica pentru ideeile cu care ne-am intors.