Afirmatia conform careia pretul creste o data cu calitatea oferita, o consider adevarata in orice domeniu. Este adevarat insa ca ele nu evolueaza in aceeasi masura intotdeauna. Produsele renumite au preturi mai ridicate deoarece in spatele lor sunt eforturi de promovare si o imagine construita in timp, cu costuri de publicitate ridicate.In domeniul cafelei consider o clasificare pertinenta astfel: cafea pentru ibric si filtru, cafea pentru aparate si automate de cafea si cafea pentru restaurante si bar.
Prima categorie nu o voi trata in acest articol. Fiecare cafea are gustul ei aparte. Cea la ibric are gustul ei apreciat, iar cea espresso, obtinuta prin mijloace moderne, are un gust diferit.
In acest moment, consider ca o cafea pentru automate costa sub 60 lei/kg iar o cafea pentru bar costa peste acest prag.
Din dorinta de a avea cat mai mult castig in urma comercializarii cafelei, multi proprietari de baruri folosesc o cafea ieftina. Clientul roman insa nu mai poate fi pacalit. Exigentele in materie de cafea au crescut, romanul stie ce inseamna si o cafea buna. Un lucru e cert: nu poti fideliza un client decat oferindu-i calitate. El se va intoarce doar daca a fost satisfacut. Oferta este mult prea variata ca el sa revina doar pentru ca nu exista o cafenea mai buna.
In domeniul automatelor, lucrurile sunt identice. Cu cat cumperi o cafea mai scumpa cu atat calitatea creste. Problema in acest domeniu este insa pretul datorita sistemelor de plata. Este dificil ca operator de automate sa oferi pretul corect. De exemplu, un pret de 1,30 lei pentru o cafea este extrem de greu de aplicat. Cate persoane au in buzunar 30 bani? Cu toate acestea insa, poti castiga prin volum de vanzare si nu prin rabat de calitate.
Este important sa nu inseli asteptarile clientului. Clientul multumit se va intoarce, cel dezamagit va ocoli automatul iar apoi orice tentativa de a-l readuce prin cresterea calitatii va esua. Clientul va stii ca acel automat nu ofera cafea buna si il va evita.