Afirmatia conform careia pretul creste o data cu calitatea oferita, o consider adevarata in orice domeniu. Este adevarat insa ca ele nu evolueaza in aceeasi masura intotdeauna. Produsele renumite au preturi mai ridicate deoarece in spatele lor sunt eforturi de promovare si o imagine construita in timp, cu costuri de publicitate ridicate.In domeniul cafelei consider o clasificare pertinenta astfel: cafea pentru ibric si filtru, cafea pentru aparate si automate de cafea si cafea pentru restaurante si bar.

Prima categorie nu o voi trata in acest articol. Fiecare cafea are gustul ei aparte. Cea la ibric are gustul ei apreciat, iar cea espresso, obtinuta prin mijloace moderne, are un gust diferit.

In ce priveste tipurile de cafea espresso, asa cum am afirmat anterior, delimitarea lor este foarte clara. Cele doua tipuri de cafele, pentru vending (automatele de cafea) si pentru bar, difera prin compozitia lor. Este binecunoscut faptul ca o cafea boabe espresso este obtinuta prin amestecul de cafea robusta si cafea arabica. Acestea sunt cele mai populare tipuri de cafea din lume.
Cafeaua pentru automate contine de regula cafea robusta in proportie mai mare decat arabica. Cafeua robusta este resposabila pentru tarie si crema. Cafeaua arabica este o cafea aromata, mai putin tare, cu o crema mai putina dar foarte densa. Cafeua robusta este mai ieftina in comparatie cu cea arabica. Astfel cafeua pentru automate este mai ieftina decat cea de bar. Calitatea deasemenea difera. In general automatele de cafea nu pot oferi o cafea de aceeasi calitate cu cea dintr-un bar.

In acest moment, consider ca o cafea pentru automate costa sub 60 lei/kg iar o cafea pentru bar costa peste acest prag.

Cu cat cafeaua contine in compozitie mai multa cafea arabica, cu atat este mai scumpa. Nu-i de mirare ca cele mai bune cafele sunt cele 100 % arabica, iar acestea sunt si cele mai scumpe. LavazzaIlly, Julius Meinl si Segafredo sunt probabil cele mai bune cafele comerciale din lume.
 

Din dorinta de a avea cat mai mult castig in urma comercializarii cafelei, multi proprietari de baruri folosesc o cafea ieftina. Clientul roman insa nu mai poate fi pacalit. Exigentele in materie de cafea au crescut, romanul stie ce inseamna si o cafea buna. Un lucru e cert: nu poti fideliza un client decat oferindu-i calitate. El se va intoarce doar daca a fost satisfacut. Oferta este mult prea variata ca el sa revina doar pentru ca nu exista o cafenea mai buna.

In domeniul automatelor, lucrurile sunt identice. Cu cat cumperi o cafea mai scumpa cu atat calitatea creste. Problema in acest domeniu este insa pretul datorita sistemelor de plata. Este dificil ca operator de automate sa oferi pretul corect. De exemplu, un pret de 1,30 lei pentru o cafea este extrem de greu de aplicat. Cate persoane au in buzunar 30 bani? Cu toate acestea insa, poti castiga prin volum de vanzare si nu prin rabat de calitate.

Este important sa nu inseli asteptarile clientului. Clientul multumit se va intoarce, cel dezamagit va ocoli automatul iar apoi orice tentativa de a-l readuce prin cresterea calitatii va esua. Clientul va stii ca acel automat nu ofera cafea buna si il va evita.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *