Deții o afacere cu automate de cafea? Acest articol este pentru tine.

Automatele de cafea fac parte acum din viața noastră. Le găsim în orice oraș, poate chiar în orice magazin alimentar. În magazinele mai mari sunt chiar mai multe automate aliniate, fiecare dorind să fie ales pentru prepararea băuturii calde care ne revigorează în fiecare dimineață.

Acest domeniu a luat amploare datorită simplificării modului în care bem cafeaua, fără prezența unui vânzător, într-un mod impersonal, rapid și automatizat.

Putem însă vorbi de calitate a cafelei în domeniul automatelor?
Probabil de multe ori ți s-a spus că în automate se vinde cafea ieftină, produse slabe calitativ. Ca în orice domeniu însă, există produse calitative și produse mai slabe. Totul este relativ, nu absolut. Bineînțeles că putem vorbi de calitate și în domeniul automatelor. Poți folosi o cafea ieftină de 15 lei/kg sau una mai bună, de 40 lei/kg, un preparat cu gust de lapte sau un lapte 100% și lista poate continuă pe fiecare tip de produs al automatului.

Care sunt secretele în domeniul automatelor de cafea?

Relația cu clientul tău este de durată.

Nu câștigi prea mult de la un singur client, dar cu siguranță câștigi mult pe termen lung dacă clientul te alege în fiecare zi pe tine. Trebuie să îl cucerești. Cum poți să faci asta? Lucrurile de baza sunt calitatea produselor, funcționalitatea automatului și igiena acestuia. Dacă te pui mereu în pielea clientului, urmărind ce își dorește el, succesul nu te poate ocoli. Cu siguranță un automat curat îți inspiră încredere, iar de cel murdar, lovit și plin de reclame vei fugi. Dacă ai avut o experiență neplăcută în trecut, ai plătit un produs și aparatul nu a funcționat sau nu ai fost mulțumit de calitatea băuturii, cu siguranță nu ai vrea că acel lucru să se repete.

Dacă nu ești diferit, trebuie să fii ieftin.

Prețul băuturilor calde la automat încă este la 1 leu. Dar acest prag ușor, ușor dispare. Să fii profitabil într-un leu înseamnă să alegi produse ieftine. Următorul prag înseamnă să faci ceva diferit, să oferi o altă calitate, un produs mai bun, la un preț mai mare. Poți alege să prepari o băutură mai mare într-un pahar de carton cu capac. Sau poți să folosești ingrediente mai bune, cafea și produse consumabile  superioare calitativ. Sfatul nostru este să fii diferit, să oferi o alternativă de calitate și să nu rămâi blocat în acel leu care nu mai oferă nicio garanție.

Fii diferit și la nivel de marketing. Mulți comercianți se folosesc de mărci consacrate în domeniu, pentru a câștiga încrederea oamenilor. Nu este nimic rău în asta atâta timp cât folosești produsele autentice, dar dacă toți folosesc Lavazza, oare cum o să rămâi memorabil în mintea clientului? O să rămâi un simplu automat de cafea ca toate celelalte, care vinde aceeași cafea în aceleași pahare.

Cum ar fi însă să îți faci propriul brand, să ai răbdare să îl construiești și promovezi, în timp ce tu folosești o cafea Lavazza cu care să îți surprinzi în mod plăcut clienții? E o diferența mică acum, dar pe termen lung s-ar putea să fie singura soluție.

Am vrea să cunoaștem părerea voastră sau propria poveste de succes. Cum ați reușit să creșteți în timp și cum v-ați diferențiat de cei care oferă un produs similar?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *